divendres

GRÀCIES PRESIDENT, PERÒ

Escric aquest post després de llegir les paraules de la CARTA DE COMIAT DEL PRESIDENT MONTILLA . Les paraules són d'agraïr, però els fets, ja en passat, objectivament no s'hi ajusten. El penjo al Bloc després d'intentar respondre el seu correu i que una màquina em notifiqui automàticament que no és el camí. Però bé...

Gràcies per les les seves paraules Sr. Montilla,

Jo vaig fer fa anys de la meva opció de feina una opció de servei als nois i noies de la comunitat educativa (local) i al país, Catalunya, en el món (global). Per això la meva dedicació i responsabilitat és independendent del governant.

Tenia moltes esperances en un govern progressita, però malauradament els darrers 4 anys ha sigut d'una GRAN DECEPCIÓ. Crec que el Conseller Maragall, devisió economicista, no era la persona per estar al capdavant d'Educació. El cap de serveis a Girona, una persona admirada per mi en èpoques anteriors, no només m'ha causat decepció sinó també dolor. Dolor de veure com traïa els seus principis inclusius(compartits fins aleshores) per una malentès practicisme. Jo, que ocupava càrrec directiu en el meu centre, vaig dimitir de Coordinació Pedagògica per haver-nos tret uns recursos i jo haver de treballar capgirant els meus criteris (en aquest cas d'atenció a la diversitat i integració). Uns recursos atorgats tres anys abans seguint polítiques d'integració del govern progressita que el va precedir.
He seguit complint en el meu deure, però sense la responsabilitat del càrrec (ni el complement de sou), ni tenir , com es diu vulgarment, el cul llogat. Puc posar altres exemples que m'han decepcionat en el món de l'educació més generals:
- descompensació de la pública vers en favor de privades(concertades) amb instal·lacions que ja voldríen mols ajuntaments ,
- mercantilisme a l'educació (setmana blanca per afavorir turisme de neu en contes de partir un 1r trismestre llarguíssim),
-convertir els IES 1x1 en centres de venda d'ordinadors quan es podia haver dotat els instituts amb un stok socialitzat (coherent amb la S de PSC) de portàtils en dipòsit,
- una autonomia de centres que no és tal: la Generalitat depèn dels condicionants de Madrid, el Director territorial no pot dirigir res donat que segueix éssent un "Delegat territorial" i unes direccions de centres que els estan preparant perquè autònomament siguin la "veu del seu amo"
- etc...

Segurament seria millor haver haver dimitit a temps molts de vostès, o treure la S de les sigles. Si les paraules no s'ajusten als fets, creen decepcions als que portem un rodatge i confusions a les noves generacions.
Ja sé, el món econòmic actual no va per aquí, però quan abans ens apartem del camí del precipici millor. Tan de bó des de l'oposició s'ajuntés amb les forces que lluiten per un canvi real en sentit de progressisme social i sobiranista.

Podia tocar altres temes, però el model que defenso al trobareu aquí i en els meus enllaços d'aquest bloc.
Salut.
Espero que hagin après dels errors (i que dediqui el plus de jubilació a bones causes).
Bon Nadal , més sostenible i solidari...

1 comentari:

alterglocal ha dit...

CARTA DE COMIAT DEL PRESIDENT MONTILLA

Benvolgut, benvolguda
Vull fer-te arribar uns breus mots per acomiadar-me personalment i agrair-te, un cop més, la teva feina i dedicació. Crec que avui és el moment indicat i convenient per fer-ho. Demà, previsiblement, un nou president serà escollit pel nostre Parlament de Catalunya. Un nou president que també serà el meu. Sempre he cregut que l'alternança política i la continuïtat institucional són valors que enforteixen la nostra democràcia i fan més proper i estimat l'autogovern de Catalunya.
Gràcies per la teva professionalitat en el servei públic a la ciutadania. No han estat anys fàcils, per a ningú. Sobretot en els darrers mesos, quan la crisi econòmica ha estat especialment dura i molts catalans i catalanes han passat dificultats econòmiques o han perdut la seva feina. En aquestes circumstàncies, no és senzill desenvolupar la vostra responsabilitat. En sóc plenament conscient. Són moments en què moltes persones estan preocupades i reclamen solucions urgents i immediates que no sempre es poden produir. A més, la vostra dedicació i el compliment de les vostres obligacions han estat acompanyats, també, de sacrificis personals com els del passat mes de juny. Per tot plegat, us en dono les gràcies, us animo i us encoratjo.
Us demano també, i estic segur que serà així, que dispenseu al futur president i al nou Govern la mateixa dedicació que jo he rebut. La lleialtat amb la Institució és un valor per damunt de cap causa política. Servir a Catalunya, des de la funció pública, és més que una feina: és un honor i un sentiment cívic incomparable. Segurament caldrà perseverar en els esforços i sacrificis, però estic segur que estareu, un cop més, a l'alçada del moment i que podreu mitigar, amb la vostra feina professional i la vostra atenció personal, les dificultats a les quals ens haurem encara d'enfrontar. Seran moments en què es reclamaran solucions polítiques i tècniques i sensibilitat en la relació amb els ciutadans. Compto amb vosaltres.
Estic segur, també, que el nou Govern comptarà amb tothom i amb cadascú de vosaltres per a aquesta nova etapa política plena de reptes i d'oportunitats. Catalunya té arrels i té horitzó. Les dificultats actuals seran superades, com ja veiem en molts sectors, i obrirem una nova etapa de progrés i autogovern al servei de tot el país, de tot el territori i de totes les persones.
Et desitjo unes bones festes en companyia dels teus i un bon any 2011. Vull tenir un record molt especial d'agraïment i afecte pels treballadors públics que durant aquests dies vetllen per la nostra salut, per la nostra seguretat i pel manteniment de les infraestructures del nostre país.
A tothom, molta sort.
Sempre al vostre costat,
José Montilla
president de la Generalitat en funcions