dimecres

QUÈ ENS ESTÀ PASSANT?

A PROPÒSIT DE LA INAUGURACIÓ DEL CASTELL DE MONTSORIU, QUÈ ENS ESTÀ PASSANT?

Fa uns dies m’assabento que el dissabte 29 de gener es fa la inauguració de les obres de restauració del Castell de Montsoriu, amb visita, actuació de l’Orquestra Jove de La Selva i els actes protocolaris pertinens. Com molta gent del poble hi estic interessat i m’adreço a buscar informació a través dels mitjans habituals, per veure si s’ha de fer alguna gestió per inscriure’s, perquè acostumat a la bona organització d’anteriors actes creia que aniria de manera semblant. Ah!, però em trobo amb la sorpresa que em diuen que s’hi ha d’anar amb invitació, que és restringit. Restringit? Però si fins ara l’accés només era restringit per raons de seguretat, però quan es feia una celebració era un acte popular, amb participacio oberta a persones i entitats dels pobles del voltants, dels que estimem i vivim el dia a dia vora el Castell. Encara recordo fa uns anys el dinar popular amb actuació del’orquestra.

Què està canviant, què ens està passant? Formo part d’una associació ambientalista que ocasionalment acompanya a gent al Castell de manera desinteressada. Treballo en un centre educatiu que porta el nom del Castell i derrere meu hi han pujat centenars de joves en diferents excusions que hem fet. I no demano cap privilegi per mi. He vist com molta gent del meu entorn ha fet moltes accions pel castell i es mereixien, ens mereixem, si més no, ser tinguts en compte: grups excursionistes, les colles que acompanyen els gegants d’Arbúcies i de Breda, els que han organitzat sardanes o altres balls, qui hagi participat organitzant o ajudant a ambientar, com a feina o voluntàriament, etc... Crec que tots som mereixedors de ser tinguts en compte i no ser sotmesos a cap restrició decidida pels que provisionalment administren els nostres impostos i que prioritzen fer un acte social obert a la premsa.

Què fan els polítics amb responsabilitats de govern? Quins criteris donen als seus tècnics perquè s’organitzi d’aquesta manera. Em poden donar moltes raons, me les imagino, però dic ja a l’avançada que em seran excuses de mal pagador.

Sí, ja ho sé. Diuen que ja faran jornades de portes obertes. Ja sé que s’ha fet i es continuarà fent. Però els que hem trepitjat el castell del dret i del revés no ens ve d’una visita. És la significació, i decepció, de veure com el que en altres temps era una festa compartida, esdevé un acte restringit. És la decepció i disgust de veure que les tendències actuals en política local i nacional, influides per directrius més globals, són aquestes. No em vull ni imaginar –pensant en el passat del Castell- que estem més a prop d’un neofeudalisme que d’una democràcia.

Com, més o menys, diu algú: ho sento, però ho havia de dir.

2 comentaris:

alterglocal ha dit...

X DIU:
Només et volia dir que no és veritat que per pujar el dia 29 a Montsoriu s'hagi de tenir invitació! Que hagin fet invitacions adreçades a diferents representants és un altre tema! Però crec que nngú impedeix ni impedirà que qui vulgui pujar a Montsoriu aquest dia ho faci lliurament! Només cal veure els articles publicats a la premsa!!!
Em sembla que ho havia de dir!
Atentament,
X

RESPOSTA a X
Sobre l'anada al castell el 29, no vaig a un lloc on hi ha gent convidada i a mi no m'han convidat. Evidentment que puc anar al castell un dia qualsevol sense invitació , però a la part de visita i el concert m'arrisco a no tenir lloc. No em defensis els "polítics". Si han donat instruccions de convidar de manera restringida, les han donades. Tu saps que les coses s'havien fet d'una altra manera. Si es vol ensenyar al castell a en Mascarell no cal concert, i es pot esperar a fer una festa amb el bon temps.
Insisteixó, no sé que ens està passant ni cap on anem. Però no anem pas bé.
...
Replicaré el que calgui i si fos a polítics escaladors del sistema (o que ho intenten), encara amb més gust. No és res personal contra ningú, és contra fets, mira el meu bloc i ho veuràs.
Salut

alterglocal ha dit...

Copiat del Facebook:

MEMGA us comunica que, després de gairebé vint anys d’intervencions arqueològiques i treballs de consolidació i restauració, el Castell de Montsoriu obrirà les portes al públic el proper dissabte 29 de gener. Així, a partir d’aquest mes de febrer i durant tot l’any es podrà visitar el que és considerat com el millor castell gòtic de Catalunya, durant els caps de setmana a partir d’un servei de visites guiades. Les visites es gestionen a través de la web www.montsoriu.cat i també podeu rebre informació al Museu Etnològic del Montseny.